onsdag 21. september 2011

Sportrening, og litt annet

Spor er gøy!!!
Har funnet en "på-knapp" til Baltus! Den heter synspåvirkning og kylling i boks ;D Det startet på lørdag, da jeg finn råd om å knyte han fast så han fikk se at jeg gikk ut. Det første sporet fikk han gå med en gang, det andre, lot jeg ligge en times tid samtidig som han ble fjernet fra området og stallet opp med de andre hundene. "Sjefsspor"!!! Kjempegøy - selv om det var tøft terreng (og ikke bare for meg) mye opp og ned i fjellet, krysset sporet til Era, myra og gjennom maurtuer (nesten)! Lykkelig vovve som fant posen med kylling i enden og hadde nesten ikke tid til å vente til den ble knytt opp ;)¨
I dag har vi gått spor på gresset bak Gudeberg skole, der har han ikke synes noe om å gå spor tidligere - kanskje fordi vi ofte lufter i området om morgenen eller om kvelden. Fikk hjelp til å holde ham mens jeg gikk sporet selv - han fikk bare se litt og ble deretter plassert i bilen. Lot sporet ligge ca 30 min - og godt med vind gjorde at han "blåste av" i de sterkeste kastene, men jeg er veldig fornøyd!! Baltus jobba godt og beholdt iveren helt til slutten ;)
Pepzi trener på å gå i bånd..... Hun liker ikke å ha på sele, og liker heller ikke den dumme lina som blir koblet til - hverken på halsbånd eller sele.... (hun er nok bortskjemt allerede - vi går jo bare turer løs i skog eller andre steder hvor det er forsvarlig) Må nok trene litt inne, kanskje ;)
Hun fikk en liten spor-rute i hagen når vi kom hjem (den første!), var veldig nøye og ivrig - til Baltus' store fortvilelse; det ble jo ingen rester å finne for ham!!!
Jo! Spor er GØY!!

1 kommentar:

  1. Fin skrift! Den lille var nok nøye ja, ikke en smule igjen!! Hun blir nok flink etterhvert! Nesa er jo uansett på bakkenivå!

    SvarSlett